تقدیم به تمام عاشقان

تقدیم به تمام عاشقان

به خدا عشق به رسوا شدنش می ارزد و به مجنون و به لیلا شدنش می ارزد

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 21
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 98
بازدید ماه : 2386
بازدید کل : 32795
تعداد مطالب : 577
تعداد نظرات : 279
تعداد آنلاین : 1


خواص سبزی ها

هر سبزی دارای خواص متفاوتی است ، آیا می دانید سبزیهایی مانند چغندر،کلم،فلفل،انواع سبزی ها دارای چه فوایدی هستند؟

فلفل سبز:
در هر صد گرم فلفل سبز 770 واحد ویتامین A وجود دارد در نوع قرمز آن این رقم خیلی زیاد است. هر چه فلفل قرمزتر و تازه تر باشد ویتامین های آن بیشتر است.
 
چغندر:
چغندر خواص ضد سرطانی دارد و مقدار زیادی اسید فولیک در آن یافت می شود. چغندر ملین و آرامش دهنده است و برای درمان التهاب مثانه، یبوست بواسیر و بیماری های پوستی مصرف می شود هم چنین چغندر برای رفع کم خونی بسیار مفید است. در یکصد گرم چغندر خام 9/9 گرم مواد مغذی، 335 میلی گرم پتاسیم، 16 میلی گرم کلسیم، 20 واحد ویتامین A و صد میلی گرم ویتامین C وجود دارد. زیاده روی در خوردن چغندر باعث بروز دل پیچه می شود و برای معده مضر است.

کلم بروکلی:
کلم بروکلی یکی از سبزیجات پر خاصیت و سرشار از مواد مغذی است و برای ارتقای سلامتی انسان فواید بی شماری دارد.کلم بروکلی، تعداد، اندازه و تکثیر تومورهای سرطانی را به طور چشمگیری کاهش می دهد در نتیجه از ابتلا به سرطان به خصوص سرطان سینه، معده، روده بزرگ، رکتوم و ریه پیشگیری می کند.کلم بروکلی دارای مقادیر زیادی فیبر، کاروتینوئید، ویتامین K- CA است که از اثرات مخرب رادیکال های آزاد در بدن پیشگیری می کند. هم چنین از آلزایمر، بیماری قلبی، آرتریت جلوگیری می کند و فرآیند پیری را به تأخیر می اندازد.
 
مقادیر بالای فیبر موجود در کلم بروکلی برای افراد دیابتی بسیار مفید است و کلسیم موجود در آن به اندازه کلسیم موجود در شیر است بنابراین مصرف آن برای افرادی که دچار پوکی استخوان یا کمبود کلسیم هستند بسیار مفید است.
 
شلغم:
شلغم دارای ویتامین CBA و عناصری مانند فسفر، کلسیم، گوگرد، منیزیوم و ید است.
شلغم حاوی نشاسته پروتئین و سلولز است. مصرف شلغم برای مبتلایان به بیماری دیابت مفید است و خام آن را می توان به عنوان انسولین گیاهی مصرف کرد.
 

شلغم به دلیل داشتن خاصیت میکروب کشی و ضد ویروسی در پیشگیری و معالجه سرماخوردگی مفید و خلط آور است. در زمستان به طور حتم باید از شلغم استفاده کنید تا با مصرف آن خود را در تمام سال در برابر بیماری ها بیمه کنید

.
شلغم قدرت بیمار را بالا می برد و در مداوای بیماری های پوستی مؤثر است. در هر صد گرم شلغم حدود 22 کالری انرژی، 268 میلی گرم پتاسیم، 36 میلی گرم ویتامین C و 463 گرم کربوهیدرات وجود دارد.
 

هویج:
هویج به دلیل دارا بودن مواد مغذی متعدد برای سلامت بدن بسیار مفید است و خاصیت ضد فشار خون بالا دارد.
ماده مغذی مفید برای بدن که در این گیاه یافت می شود شامل بتاکاروتن ویتامین BKCE، پتاسیم، منگنز، سدیم، فلوراید، منیزیوم، آهن و ... است

.

هویج برای سلامت معده و طحال مفید است. شب کوری، سرفه، سرماخوردگی و نفخ طولانی مدت را درمان می کند. مصرف هویج خطر بیماری قلبی و انواع سرطان را کاهش می دهد.

 

هویج انرژی زیادی به بدن می بخشد و هویج خام خاصیت ضدعفونی کنندگی نیز دارد. بتاکاروتن موجود در هویج برای چشم و تقویت بینایی مفید است. آب تازه هویج، استرس و خستگی مفرط را برطرف می کند. برای پوست، مو و استخوان مفید است.
هویج اسهال را درمان و آب هویج از بروز عفونت های متعدد جلوگیری می کند.

 

منبع : khorasannews.com


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: امید و آرزو تاريخ: 9 آذر 1389برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

مغرورانه اشك ريختيم چه مغرورانه سكوت كرديم چه مغرورانه التماس كرديم چه مغرورانه از هم گريختيم غرور هديه شيطان بود و عشق هديه خداوند هديه شيطان را به هم تقديم كرديم هديه خداوند را از هم پنهان کرديم .

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to razeeshgh.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com